23/10/2019

ACV-CSC : Aviation

Snelmenu

Actualiteit  Metea
20.02.2014Ontwerpakkoord In de sector van het technisch onderhoud, bijstand en opleiding in de luchtvaartsector

In de sector van het technisch onderhoud, bijstand en opleiding in de  luchtvaartsector bereikten we een ontwerp van akkoord met geldigheid  tot 31 december 2014.

13.01.2014Sociaal plan bij Sabena Technics BOD

De directie van Sabena Technics BOD heeft met de vakbonden een akkoord bereikt over een sociaal plan.

13.11.2013Meer dan 50 jobs bedreigd bij Sabena Technics

Tijdens een bijzondere ondernemingsraad heeft de directie van Sabena Technics de intentie geuit om de activiteiten van het bijkantoor BOD stop te zetten. Dit betekent zeer concreet dat 52 werknemers hun job dreigen te verliezen.

17.07.2012Sociaal plan bij Sabena Technics

De directie van Sabena Technics heeft met de vakbonden een akkoord bereikt over een sociaal plan.  De herstructurering werd op 24 mei aangekondigd tijdens een bijzondere ondernemingsraad. Van de 118 ontslagen werknemers waarvan toen sprake was, moeten er uiteindelijk 93 werknemers vertrekken. Voor 8 werknemers werd een brugpensioenregeling vanaf 54 jaar afgesproken. De anderen moeten het doen met ontslagvergoedingen. Voor hen wordt tevens de wettelijk verplichte tewerkstellingscel opgericht.

25.05.2012Banen op de tocht bij Sabena Technics

sabenatechnics.jpgBij Sabena technics staan 118 van de 584 banen op de tocht. In 2005 werkten er nog 1200 mensen voor het bedrijf in België. Wegens verlieslatende cijfers en om aan kostenbesparing te doen wordt er door het management gekozen om 2 afdelingen te sluiten: de landing gear afdeling en de afdeling Mechanics.
 Fase 1 van de wet Renault wordt nu opgestart wegens dit collectief ontslag. De vakbonden zetten alles op alles om de activiteit verder operationeel te houden

14.09.2011Metea

hier komt nieuws uit de ondernemingen van Metea

lid worden.jpg